Senior Adviseur Vastgoed- en Grondzaken

Weet jij complexe grond- en vastgoedzaken goed te doorgronden en het bestuur te voorzien van een helder advies? En maak jij op gestructureerde wijze de doorvertaling van strategie naar een efficiënte uitvoering van het beleid? Word dan onze Senior Adviseur Vastgoed- en Grondzaken!

Locatie

Groningen

Aantal uur

32 uur per week

Salaris

Schaal 11, Minimum 4385, Maximum 6058

Interesse?

Je kunt reageren tot donderdag 17 april 2025

Direct solliciteren

Profielfoto Sanne – Project- en portfoliomanage

Dit ga je doen?

Klimaatverandering, energietransitie en stedelijke ontwikkeling maken het werk van waterschappen relevanter dan ooit. We staan voor uitdagende keuzes waarbij duurzame en innovatieve oplossingen centraal staan. Hier hebben we professionals zoals jij voor nodig! Als senior adviseur grond- en vastgoedzaken draag jij bij aan een veilige en toekomstbestendige leefomgeving. Je hebt een scherp oog voor belangen en brengt partijen samen om tot de beste oplossingen te komen. Bij ons werk je met veel vrijheid en verantwoordelijkheid in een team waarin samenwerking voorop staat.

Wat ga je doen?
Als senior adviseur grond- en vastgoedzaken ben jij de spil in het proces van onderhandelingen, verwervingen en tijdelijk beheer van grond en vastgoed binnen onze (gebieds)projecten. Je zorgt ervoor dat de strategie voor grond- en vastgoedtransacties niet alleen op papier staat, maar ook succesvol wordt uitgevoerd binnen de projecten. Je vertaalt deze strategieën naar concrete deals en draagt bij aan de ontwikkeling van realisatiestrategieën.


Omdat we als organisatie procesgericht werken, ligt er een mooie uitdaging voor je:

  • Je stelt procesbeschrijvingen op voor het team vastgoed- en grondzaken. Dit zorgt voor helderheid in rollen en taken en een uniforme werkwijze. Samen met je collega’s bouw je aan deze structuur.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor inkomende vraagstukken.
  • Je adviseert de teammanager, directie en portefeuillehouder over complexe grondtransacties en overeenkomsten.
  • Je weet precies hoe je bestuurlijk-politiek gevoelige dossiers aanpakt en stelt gedegen adviezen, memo’s en DB/AB-voorstellen op.

En verder:

Om de datakwaliteit binnen ons team naar een hoger niveau te tillen, speel jij een coördinerende rol in de oriënterende fase voor een registratiesysteem van grond- en vastgoeddata. Samen met het team Informatisering en Automatisering en het team Inkoop zorg je voor een zorgvuldig aanbestedingsproces, zodat we met de juiste tools kunnen werken.

Daarnaast zorg je ervoor dat het nog vast te stellen grondbeleid breed gedragen wordt binnen de organisatie. Je stemt af met interne afdelingen en bestuurders en zorgt ervoor dat het beleid structureel wordt toegepast bij toekomstige grondverwervingen en zakelijke overeenkomsten.

Dit vragen we van jou

Als senior adviseur grond- en vastgoedzaken beweeg je je soepel in een complexe en politiek-bestuurlijke omgeving. Je overziet het grotere geheel en weet strategische keuzes helder te vertalen naar concrete adviezen. Je bent proactief en schakelt makkelijk tussen verschillende belangen, waarbij je partijen verbindt en draagvlak creëert. Dankzij jouw sterke communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht weet je je boodschap zowel mondeling als schriftelijk goed over te brengen. Je hebt ruime ervaring in het adviseren van bestuurders en het opstellen en afstemmen van beleidsstukken en bestuursvoorstellen. Daarnaast ben je procesmatig sterk en zorg je voor structuur en een efficiënte uitvoering binnen grond- en vastgoedzaken.

Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal hbo+ werk- en denkniveau en een afgeronde relevante opleiding zoals MER, Vastgoed of (privaat) recht.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van en affiniteit met strategische ontwikkelingen in de vastgoed- en grondzakenmarkt en het landelijk gebied.
  • Ervaring met ontwikkeling van beleid
  • Advisering in een bestuurlijke omgeving (waterschap, gemeente of provincie) is een pre.

Dit beiden we jou

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijke werkveld bij een platte organisatie in ontwikkeling.
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met zicht op een vast dienstverband.
  • Een goed salaris, afhankelijk van je ervaring, maximaal €6.058,- bruto per maand (salarisschaal 11) bij 36 uur per week.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% Individueel Keuze Budget (IKB). Dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen
  • Een pensioenregeling bij ABP-pensioenfonds.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • Een eigen budget van €6.000,-- (onder 35 jaar €12.000,--) voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding.
  • Je standplaats is Groningen. Ons kantoor is makkelijk bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of auto.

Als senior adviseur vastgoed- en grondzaken werk je in het proces Watersysteembeheer en Waterveiligheid, team Onderhoud Noord. Het team Onderhoud Noord bestaat uit 28 medewerkers. Bij ons werk je niet alleen, maar samen. Onze organisatie is gebouwd op samenwerking, zowel intern als met agrariërs, burgers, bedrijven, overheden en natuurorganisaties. We geloven in de kracht van verbinding en ondersteunen elkaar om de beste resultaten te bereiken

Word jij onze nieuwe senior adviseur Vastgoed- en Grondzaken?
Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Upload dan je motivatie met cv uiterlijk 17 april 2025 via de sollicitatieknop. De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025.

Wil je eerst meer informatie over de functie?

  • Neem dan contact op met Annika Dijkhuis, teammanager Onderhoud Noord tel. 06-52051268.
  • Als je bij ons komt werken, vragen we je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.

 

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.  Direct solliciteren

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie