Medewerker Toezicht en Handhaving

Heb jij een passie voor water en milieu? Is het werken in de wereld van toezicht en handhaving jou niet vreemd? En wil je jouw kennis en ervaring inzetten om een verschil te maken bij ons waterschap? Dan hebben wij de perfecte uitdaging voor jou!

Locatie

Thuis

Aantal uur

36 uur per week

Salaris

Schaal 8, Minimum 3234, Maximum 4242

Interesse?

Je kunt reageren tot dinsdag 11 februari 2025

Ben je enthousiast? Reageer dan via de sollicitatieknop 'Direct solliciteren'. Zodra je het sollicitatieformulier volledig hebt ingevuld, ontvang je een ontvangstbevestiging. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan je spambox/ongewenste e-mail. Is de mail ook hier niet aangekomen? Stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl .

Direct solliciteren

Profielfoto Ronald  - Medewerker onderhoud

Dit ga je doen?

  • Als toezichthouder en handhaver ben jij verantwoordelijk voor het naleven van de Omgevingswet, Waterschapsverordening en Waterwet.
  • Je voert controles uit op vergunningen, wet- en regelgeving, beleid en voorschriften op het gebied van Omgevingswet, Waterschapsverordening en Waterwet, en handelt daarbij altijd volgens het vastgestelde protocol.
  • Je controleert vergunningen en meldingen op correcte uitvoering, met een focus op waterkwantiteit en grondwater.
  • Je voert overleg met agrariërs en hun adviseur(s), overheidsinstanties en overige belanghebbenden.
  • Je beoordeelt klachten en meldingen, neemt zo nodig monsters en adviseert mede over technische aspecten van handhavingszaken.
  • Je neemt deel aan de calamiteitenorganisatie en je hebt een aantal keren per jaar consignatiedienst (24/7).
  • Je signaleert relevante ontwikkelingen en draagt bij aan de implementatie van landelijk en provinciaal beleid en nieuwe wet- en regelgeving, maar ook aan de evaluatie van (interne) procedures, voorschriften en plannen. Daarbij handel je in de geest van de Omgevingswet.

Speciale verantwoordelijkheden:

  • Je houdt gebiedsgericht toezicht om agrariërs en bedrijven bewust te maken van de gevolgen van een te hoog aandeel aan nutriënten in het oppervlaktewater.
  • Je voert agrarische controles uit en je geeft daarbij voorlichting en advies aan agrariërs over erfinrichting.

 

Dit vragen we van jou

Als medewerker Toezicht en Handhaving vind je het leuk om met mensen in gesprek te gaan en sta je stevig in je schoenen, ook als je in actie moet komen bij overtredingen of meningsverschillen. Je bent communicatief vaardig en je schrijft helder en toegankelijk verslagen en brieven. Planmatig werken en het stellen van prioriteiten binnen je werk om je doelen te bereiken, gaat je gemakkelijk af. Je signaleert problemen en herkent belangrijke informatie, die je vervolgens vertaalt naar de organisatie en deelt met betrokken partijen. Je kunt je goed inleven in de situatie van inwoners van ons werkgebied en daarop inspelen zonder de te handhaven regels en de belangen van het waterschap uit het oog te verliezen.

Daarnaast beschik je over:

  • Een relevante MBO-4 opleiding (bijvoorbeeld civiele techniek, bos/landbouw, watermanagement)
  • Het is een pre als je de opleiding ‘Toezicht- en handhaving water’ of ‘Hamil’ hebt gevolgd.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het proces toezicht en/of handhaving.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving, voorschriften en beleid in relatie tot het vakgebied.
  • Je hebt kennis van agrarische bedrijfsprocessen en je hebt affiniteit met de agrarische sector.
  • Je hebt kennis van watersystemen, waterkeringen.
  • Je hebt inzicht in het vergunningen- en handhavingsbeleid en de juridische consequenties.

Geen ervaring of relevante opleiding, maar wel gedreven en een ervaren leergierige doener? Dan horen we ook graag van je!

Dit bieden we jou

  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Wanneer je geschikt blijkt, zetten we je arbeidsovereenkomst om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd
  • Een salaris van minimaal €3.234,- en maximaal €4.242,- (schaal 8) bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB (Individueel Keuze Budget). Dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé: variabele uren en thuis werken is mogelijk.
  • Een pensioenregeling bij ABP-pensioenfonds.
  • Een eigen budget van €6.000,-- (onder 35 jaar €12.000,-) voor opleidingen en een thuiswerkvergoeding.
  • Je standplaats is thuis en je krijgt een bedrijfsauto.

Waar kom je te werken?
Als medewerker Toezicht en Handhaving werk je in het team Vergunning en Handhaving samen met ongeveer 20 medewerkers: adviseurs, vergunningverleners en handhavers die samen werken aan een goede leefomgeving van ons werkgebied, zodat we als inwoner veilig kunnen blijven leven met water.

Word jij onze nieuwe medewerker Toezicht en Handhaving?
Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Upload dan je motivatie met cv via de sollicitatieknop uiterlijk 11 februari 2025. De gesprekken vinden plaats op 18 februari 2025. 

  • Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Pieter Reitsma, Teammanager Vergunning en Handhaving en MURA, tel nr. 050-3048385 of 06-20616424.
  • Als je geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag inleveren. Op basis van het Integriteitbeleid bij Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG P vereist.
  • Is dit toch niet helemaal jouw baan, maar ken je iemand anders bij wie dit wel helemaal past? Tip die persoon. Je maakt ons erg blij. Alvast bedankt! 

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.  Direct solliciteren

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie